ביטול דוח מהירות מופרזת | קנס על מהירות 2024

עודכן לאחרונה ב דצמבר 23, 2023 ע"י חיים אליה

אסביר בקצרה כיצד ניתן לבטל דוח מהירות מופרזת / קנס על מהירות מופרזת 2024 דוח מהירות 750 ש"ח או דוח מהירות 1500 ש"ח, (יודגש כי יש שוני מידי מספר חודשים על גובה הקנס ב-דוח מהירות, מכשירי אכיפה ממל”ז (מד מהירות לייזר), דבורה, מצלמות עמוד, נשארו אותם מכשירים. ולכן דרך הביטול היא אותה דרך).

כמו גם, אפרט ואף אתן דוגמאות מה ניתן לעשות בגין נהיגה במהירות מופרזת, וקבלת דוח על מהירות, (דוח על מהירות מופרזת) מתי ואיך ניתן להגיש ערעור על דוח מהירות, איך מתחמקים מתשלום קנס על מהירות.

אפרט את גובה הקנס על מהירות הן בכביש עירוני ולא עירוני, באמצעי אכיפה השונים כדוגמת מצלמות עמוד (א/3) (ערעור על דוח מצלמת מהירות), ממל”ז ודבורה. ולבסוף אענה על השאלות תוך כמה זמן מגיע דוח מצלמת מהירות (דוח מהירות), האם לשלם דוח מהירות מצלמה או דוח מהירות לייזר או דוח מהירות מסוג דבורה (כל אלו ייקראו מצלמות מהירות דוחות).

תוכן העמוד – בעמוד זה נדבר על :

סרטון מסכם ביטול דוח מהירות

מהירות מופרזת חוק, תקנות ומה שביניהם  ?

דוחות מהירות – בתקנות ובחוקי התעבורה, חריגה מהמהירויות שלהלן הינה נחשבת לנסיעה במהירות מופרזת שבגינה מתחייב דו”ח (תשלום קנס). (דו”ח ברירת משפט/ טופס ירוק) – במקרה הטוב, וכתב אישום תוך זימון לבית משפט (טופס אדום)  – במקרה הרע.

מהירות בדרך עירונית ( לרוב נסיעה בעיר ) עד 50 קמ”ש אלא אם כן יש שילוט המורה אחרת. מהירות בדרך בין עירונית ( נסיעה בין עיר לעיר ) עד 80 קמ”ש. אם יש אי תנועה בנוי כמו גדר או מחיצות מבטון לאורך אמצע הכביש אז עד 90 קמ”ש, אלא אם כן יש שילוט המורה אחרת.

מהירות בדרך מהירה כביש תל אביב – ירושלים; כביש 471, חלקים נרחבים, כביש 6, מקטעים בכביש 4 כביש 531 בין רעננה לכפר סבא והרצליה ועוד). עד 110 קמ”ש אלא אם כן יש שילוט המורה אחרת.

כל חריגה מהמהירות הנ”ל הינה מהירות מופרזת. במידה וקיבלתם דוח על מהירות בין אם הוא “ברירת משפט” / “טופס ירוק” ובין אם הדוח “טופס אדום” / “ברירת משפט” –

לא לשלמו לפני שאתם מתייעצים עם עו”ד בקיא בתחום התעבורה. כיוון, שלדוח זה יש נקודות משרד הרישוי (יפורט בהמשך תחת הכותרת: "דוחות מהירות נקודות"). בעת התשלום אתם מסכימים כי על דוח זה תקבלו נקודות על מהירות מופרזת, שכן התשלום עבורה הדוח מהווה הסכמה ל- נקודות ולכן, עדיף לא לשלמו אלא לאחר ייעוץ.

כיצד לבטל דו”ח מהירות מופרזת או קנס על מהירות- דוח על מהירות מופרזת

קבלת דוח מהירות מופרזת במצלמה או אמצעי אכיפה כגון :

מצלמות עמוד- א/3 – יש לא מעט כאלו בכביש איילון

דוח מצלמת מהירות -דוח על מהירות מופרזת- קנס על מהירות מצלמה –  אם קיבלתם דו”ח על מהירות בדואר, ככל הנראה מדובר במצלמות (פילם, מצלמות עמוד- א/3). כך למשל בכבישי איילון או בכביש הערבה מותקנות מצלמות. מניסיון יש לא מעט בעיות עם מצלמות אלו.

דוח מצלמת מהירות | קיבלת דוח מהירות מ-מצלמה איך אפשר לבטל ? איך זה עובד ?

דוח מהירות מצלמה – כך לדוגמה, כאשר ישנו רכב נוסף הנראה בתמונה בקבלת הדו”ח. ולכן, יכול להיות מצב בו המצלמה מדדה את הרכב הנוסף ולא את רכבכם אלא שאת ה-דוח על מהירות אתם קיבלתם.

דוח מהירות מ-מצלמה יכול להינתן ע"י שוטר או ע"י מצלמת עמוד כאשר לא רכבכם הפעיל את המצלמה ואז המהירות אינה כלל לשכם אלא של הרכב הנמדד. אפשר להוכיח באמצעות יומן המכשיר וחקירה נגדית.

דוגמה נוספת ל-דוח מצלמה מהירות, במידה ויש בקרבת מקום קווי חשמל או כל פעולה אלקטרומגנטית המשפיעה על ראדר המצלמה. לא מן הנמנע שהקרינה מכבל מתח גבוה גרמה למצלמה לצאת מאיפוס. כמו כן, יש לבדוק מתי נעשה טיפול ותחזוקה במצלמה איך ומתי נבדקה המצלמה.

דוח מהירות מצלמה (לייזר או דבורה) ניתנים גם אישורי כיול ובדיקת תקינות בהם ניתן להבחין מתי ואיך ואיפה כויילו ואף ע"י מי.

כך לדוגמה דוח מצלמת מהירות – בכביש החוף מצלמה שבין חדרה לחופית – בוטלו כל הקנסות על מהירות כלא היו בגלל תחזוקה לקויה.

דוגמה נוספת, דוח על מהירות מופרזת היה וקיבלתם דוח מצלמת מהירות כדוגמת, מצלמה א- 3, הידוע לשמצה, והידוע בשליחת דוח מצלמת מהירות אוטומטית לביתכם.

הרי שאלה, נבחנו כבר בשנת 2018 בית המשפט, ביטל את כל הדוחות לאותם 26 נהגים. אך האופן בו עבדו המצלמות השפיע קשות על אופן האכיפה, כך שבמשך שנה וחצי עד שנת 2022.

כלל לא נרשמו דוחות וזאת בשל האופן שבו נבחנה המצלמה שכן על אותם רגשים/ חיישנים, אשר היו מקובעים בכביש, לטובת הרכב הנמדד, כך שכול רכב שעבר על החיישנים הללו באמצעות נוסחה מסוימת, יכלו לגלות מה המהירות של הרכב.

אולם, אותם רגשים/חיישנים כלל לא נבחנו בישראל ואין הם מותאמים לאקלים הישראלי. ועוד סיבה שדוח מצלמת מהירות לא לשלם ולפעול לביטולו. יודגש כי לא כל טענה בית המשפט מקבל ומבטל את הדוח.

נהיגה במהירות מופרזת וקבלת דוח מהירות באמצעות אקדח לייזר
ממל”ז (מד מהירות לייזר או אקדח לייזר) – דוח מצלמה – מהירות גבוהה.

מה עושים עם דוח מהירות שניתן ע”י שוטר באמצעות הממל”ז ? דוח על מהירות מופרזת – במקרה של מד מהירות לייזר, יש לא מעט בעיות ואפילו חמורות היכולות להביא לידי בטלות הדוח. לחילופין חזרה מאישום בקנס מהירות מופרזת ואף לזיכוי. כך לדוגמה, על הלייזר להיות מכויל (לעבור איפוס בטרם שימוש.

כמו גם, על המפעיל לכוון למרכז מטרה/מסה, לבצע רישום שעה במדויק זמן ומקום. בנוסף, יש להשתמש בממל”ז כמד מהירות ב-“שיטת ההצבעה”.

אין להשתמש על מטרות אשר שטח פניהן אינו ניצב לקו הראיה לממל”ז או לכאלה שיש להם תנודה עצמית. (רכב הנמדד בכביש מעוקל לשוטר המודד ולא באופן ישר). ועוד רשימה ארוכה של הנחיות המוטלות על הבודק. כך, מספיק שאחד מהתנאים הללו לא מולאו כנדרש עלול להביא לביטול הדו”ח ואף להביא לזיכוי בתיק.

נהיגה במהירות מופרזת וקבלת דוח מהירות באמצעות הדבורה האם ניתן לביטול?

נהיגה במהירות מופרזת – מה ניתן לעשות אילו המדידה באמצעות מכשיר הדבורה?  טרם הוכחה מסה קריטית אשר הגיע לבתי המשפט.

שנית, מכשיר הדבורה מבין כל המכשירים שבהם משטרת ישראל אוכפת את המהירות, נמצא בדרגת קושי גבוהה יותר ונדרשת מיומנות רבה להפעילה.

שכן, באם מכשיר הנמדד לא נמצא ברדיוס של 50 מטר מרכב המודד. וכן, לא נשמר קשר עין רציף בין הרכב הנבדק. עד כאן מספיק לביטול כתב אישום או חזרה מכתב אישום של מהירות מופרזת.

דוח מהירות – מדוע חשוב להתייעץ עם עו”ד תעבורה בתחום ולא להגיע לבית משפט ולסגור עסקה עם התובע לבד?

לאחרונה שמעתי כי המאשימה/תובע מטעמה יוצר קשר עם הנאשם בטרם הדיון ומודיע לו להגיע מוקדם לבית משפט במטרה להגיע להסדר טיעון (הסיבות להם ברורות וככל הנראה גם לנו).

ולכן, נאשם שלא מבין דבר בהליך המשפטי יכול למצוא עצמו מודה בעבירה שאילו היה לו, את הידע המשפטי יכול היה להזדכות ממנה, ללא קנסות, ללא רישום נקודות נוספות בתיק, העלולות להביא לידי פסילה של משרד הרישוי, ומשמה הדרך קצרה לנסיעה ללא רישיון נהיגה – נהיגה בפסילה עבירה של מאסר בפועל).

לסיכום בעניין זה – האם לשלם דוח מהירות מצלמה ?

לא, חד משמעית ! – בכתבה זו הצגתי מספר דרכים לביטול קנס על מהירות 2024 או בכל שנה אחרת ולפניה, (קנס מצלמת מהירות) – ביטול דוח משטרה מהותי בשל נקודות משרד הרישוי, העלולות בנסיבות מסוימות להביא לידי פסילת רישיון נהיגה של 3 חודשים או 9 חודשים.

ולכן לשאלה – האם לשלם דוח מהירות מצלמה לא ממליץ. כך או אחרת, חשוב להדגיש כי בטרם כל פעולה חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין תעבורה ולקחת ייצוג לוודאי לא להגיע לבית משפט לא מיוצג ולייצג את עצמך.

מאיזה מהירות המצלמה מצלמת ? מתי מצלמת מהירות מצלמת ?

המצלמה מצלמת מהמהירות שהיא בחריגה מהמותר, בכביש שאינו דרך מהירה מהירות מעל 26 קמ”ש ואילך. ראה איור למטה.

עוד תעבורה – עונש מקסימלי על מהירות מופרזת ?

עונש זה תלוי מהירות ותלוי עברו של הנאשם לפירוט ראה בקישור הבא

האם צריך ייצוג של עורך דין דיני תעבורה ? ב-דוח מהירות מצלמה(לייזר או דבורה)

דוח מהירות מצלמה – בדוחות קנס של 250 ש”ח הווה אומר בכביש בינעירוני, מהירות של עד 25 קמ"ש, לדעתי אין צורך לייצוג של עו"ד לענייני תעבורה.

ערעור על דוח מהירות ?

האם תמיד כדאי להגיש ערעור על דוח מהירות ? דוח על מהירות מופרזת ? התשובה לשאלה זו היא בהחלט שלא תמיד, אלא אם יש נקודות בגין אותה עבירה. אזי ההמלצה היא להגיש ערעור על דוח מהירות, קנס מצלמת מהירות ? גם אם הנקודות הן 4 (הכי נמוך), ולמה ? כי עפ"י שיטת הניקוד החדשה, נקודות אלו נמחקות רק אחרי שנתיים או 4 שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה ובלבד שנעשה קורס נהיגה מונעת או קורס מתקדם.

ולכן, במשרד יש לא מעט לקוחות אשר מגיעים עם פסילת רישיון משנת 2010, (כן משנת 2010 ואף מוקדם יותר), כי כל 4 שנים גררו את הנקודות בדוחות חדשים, מה שלא נותק ומוחק את הנקודות, לפירוט נרחב על ראה כמה נקודות זה שלילה.

האם כדאי להגיש ערעור על דוח מהירות לבד ללא ייעוץ ? התשובה לשאלה זו ברורה כי מי שיגיש ערעור ללא נימוק משכנע משפטי ולא עובדתי סופו לקבל כפל קנס נקודות ואף הוצאות הליך משפטי ולמה ? זאת מאחר שבית משפט ידון בתיק שבו הוגש ערעור על דוח מהירות.

וימצא כי האזרח המגיש ערעור לא טען נכונה או שלא ניתן להוכיח את גרסתו, שכן, אם יקבל בית משפט את גרסת הנאשם אזי יוצא כי השוטר שיקר ומאות הדוחות שנתן השוטר ניתנו בחוסר סמכות לאור קביעת בית משפט בתיק כי השוטר שיקר בהם יחזרו מאישום ונהגים יקבלו תשלום הוצאות מהמדינה (מה שלא יקרה).

מעבר לכך, אותו שוטר כבר לא יישאר במשטרה כי הוא שיקר ולכן, החלטה כזו מבית משפט הינה מרחיקת לכת ולכן בית המשפט יעדיף את גרסתו של השוטר על פני האזרח אם אין כל טענות משפטיות ולא עובדתיות.

כמה זה דוח על מהירות ?

הענישה נקבעת (אם בכלל ולא ייגמר בזיכוי) במהירות שנתפס הנהג, לא דומה מהירות של 30 קמ"ש מעל הברירה או 80 קמ"ש, מעל ברירת משפט. כמו כן, תלוי באם מדובר בנקודות או בשאלת מחיר עבור הייצוג, ככל ומדובר בעבירת מהירות אשר לה יש ניקוד חובה 8 או 10 נקודות/ פסילת רישיון נהיגה/ פסילה על תנאי/ קנס/ התחייבות להימנע מעבירה, במקרים חריגים גם מאסר בפועל ולא בעבודות שירות עבר תעבורתי ועוד והכול כפי שפירטתי לעיל ולהלן, קריאה מהנה.

מהירות מופרזת ו- נקודות על מהירות (משרד הרישוי) , דוח מהירות נקודות ?!


דוח מהירות נקודות? כמה נקודות מקבלים על מהירות – עונש על מהירות מופרזת:


דוח מהירות נקודות – קנס מצלמת מהירות ?! – להלן תקנות משרד הרישוי מהירות מופרזת נקודות נהג הצובר מ- 12 עד 22 נקודות, עליו לעבור קורס בסיסי בנהיגה נכונה בן 12 שעות לימוד ובסופו מבחן. נהג הצובר מ- 24 עד 34 נקודות, עליו לעבור קורס מתקדם ובסופו מבחן. נהג הצובר 36 נקודות ומעלה משרד הרישוי יורה על פסילת רישיון נהיגה ל- 3 חודשים ועמידה במבחן נהיגה עיוני (תאוריה). נהג הצובר 36 נקודות פעם שנייה בתוך 6 שנים או 72 נקודות משרד הרישוי יורה על פסילת רישיון נהיגה ל-9 חודשים ובדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים,

הנקרא גם מרב”ד או מכון הארבעה מבחן נהיגה עיוני ומבחן נהיגה מעשי (טסט) ואם במידה ולנהג לא יקבע חוסר התאמה אישיותית לנהיגה בטוחה רישיון נהיגה יוחזר.(פסילת רישיון נהיגה עי המרבד – מכון הארבעה)

אם אני נהג חדש ופחות מגיל 24 גם עלי חלות הגבלות הללו ?

עונש על מהירות מופרזת נהג צעיר – לאוכלוסיות אלו שגם נקראות אוכלוסיות מיוחדות:

נהג חדש – רישיון נהיגה בפחות משנתיים, ונהג צעיר פחות מ – 24. רישיון נהיגה הוא רישיון על תנאי ועל כן, ע”מ להקפיד על חוקי התנועה עליהם לנהוג בהקפדה יתירה. ככל שנהגים אלו יעברו עבירות חמורות, כדוגמת עבירות תנועה מהירות מופרזת, שכרות, אי מתן זכות קדימה,

אי דיווח על תאונת דרכים, נהיגה ללא מלווה, עקיפה שלא כחוק, יידרשו לעבור מבחן עיוני ומעשי (טסט ותיאוריה שוב). אך יש דרך להשאיר את הרישיון ולא לעבור שוב טסט ותיאוריה נוספת. יודגש כי נהג חדש המקבל דוח מהירות, נקודות משרד הרישוי בשל מהירות ענישה דווקנית ומחמירה לסוג זה של נהגים, ולרוב אינה מוצדקת. ראה בעמוד של עונש מקסימאלי לנהג במהירות מופרזת ואיך מבטלים, כך למשל עלולות להביא לידי שלילה במקרה הטוב או הזמנה למשפט על מהירות מופרזת במקרה הרע.

קנס על פלאפון בנהיגה 3000 שקל לחברה ?

על חברה מוטל קנס בגובה של 3000 שח ללא ניקוד ואף למעלה מכך, שכן אין אפשרות לחברה להעביר נקודות לאדם אחר ולכן הקנס גבוה יחסית ללא ניקוד.

עבירת תנועה קנסות – נקודות מהירות (מופרזת) – דוחות מהירות נקודות:


דוח מהירות נקודות ? איך מחשבים את הנקודות בדוחות מהירות ? דוח על מהירות כמה כסף ?  נקודות מהירות מופרזת – איך מוחקים אותן ? האם לכל דו"ח מהירות נקודות משרד הרישוי ?

נקודות מהירות מופרזת – דוח מהירות נקודות ? – מהירות בכביש בין עירוני עד 25 קמ”ש  0 נקודות. מהירות בין 26 קמ”ש עד 40 קמ”ש 8 נקודות ו-750 ש”ח. מהירות עד 51 קמ”ש ( בין 41 ל – 50 קמ”ש) מעבר למצוין בתמרור 1500 ש”ח 10 נקודות. מהירות מעבר ל 51 קמ”ש פסילה מנהלית וזימון לבית משפט. כל שכן נהיגה של 60 קמ"ש מעל המותר. יסווגו כתיקי תלתן, שיפוט מהיר, והגשת בקשה לפסילת עד לתום ההליכים בכול מהירות שהיא 60 קמש מעל המותר.

גובה הקנס על עבירת מהירות – קנס על מהירות מצלמה ?

קנס על מהירות מצלמה ? תעריפי קנסות תעבורה – גובה קנס על מהירות – ראה באיור הבא :
שימו לב שלכל חריגה מהמהירות המותרת יש קנס ונקודות שונות
מדובר במהירות בכביש עירוני עם הגבלה של 50 קמ"ש או 60 קמ"ש (מוקף באדום ) כך שמי שעובר את המהירות המותרת ביותר מההגבלה הרשומה בטבלה זוכה לקנס שונה כמפורט.


גובה קנס על מהירות עו"ד מסביר
גובה קנס על מהירות לחצו על התמונה לפתיחה


שימו לב שלכל חריגה מהמהירות המותרת יש קנס ונקודות שונות
מדובר במהירות בכביש לא עירוני (בשונה מהדוגמה לעיל) עם הגבלה של או 80 קמ"ש או 90 קמ"ש ( מוקף באדום ) כך שמי שעובר את המהירות המותרת ביותר מההגבלה הרשומה בטבלה זוכה לקנס שונה כמפורט.

דוחות משטרה מצלמות מהירות - נקודות חובה

גובה קנס על מהירות לחצו על התמונה לפתיחה

כמה נקודות על מהירות

כמה נקודות על מהירות – כאשר מדובר במהירות בעיר-(עירוני), הטבלה לעיל תשתנה. כך שמהירות בין 21-30  קמ”ש  הדוח יהיה 750 ש"ח ו 8 נקודות, ובין 31 – 40 קמ”ש 10 נקודות וקנס של 1500 ש”ח. מעבר ל- 40 קמ”ש מעל המותר – הזמנה לדין ופסילה של 30 ימים. במקרים מסוימים איסור שימוש ברכב ולא רק פסילה של רישיון

הנהיגה.

60 קמ"ש מעל המותר.

נהיגה כזו תגרור אחריה בקשת פסילת רישיון עד לתום ההליכים המשפטיים, וכן לפעמים גם איסור שימוש ברכב. אלא שכאן רוב הבקשות נדחות ע"י בית המשפט וזאת כי השוטרים לא מבצעים את אכיפת המהירות באמצעות ממל"ז או באמצעות הדבורה כמו שצריך. הכשלים הללו שהשוטרים אחראים להם, מקימים ספק בתיק בו בית המשפט לא יוכל להרשיע כי השוטר האוכף מהירות לא ביצע את העבודה בהתאם להנחיות המשטרה, ואותו ספק שנהנה ממנו הנאשם (נהג) חלקם הקטן הסברתי לעיל ולהלן.

עוד יודגש, כי אין מספיק ברשימת כשלים אלו כדי לקעקע את אמינות השוטר אלא יש עוד מספר פרמטרים שאותם צריך לבחון. ולכן אם נאשם לא יודע לנהל את ההליך כמו שצריך הוא עלול בסופו של יום גם לקבל הוצאות לטובת אוצר המדינה בסדר גול של כמה אלפי שקלים, בנוסף לכפל קנס והרשעה מהדהדת בתוספת נקודות ופסילה בפועל של רישיון הנהיגה.

ראה כיצד ניתן להמיר דוח תנועה באזהרה | שימוש בנייד בזמן נהיגה (waze מותר או אסור ).

קנס על מהירות מצלמה – יודגש כי בקשה להישפט להישפט על דוח / תשלום קנס בסכום של 250 ש”ח הינו ללא נקודות ( קרי, עד 25 קמ”ש מעל המותר) בוודאי ש-שלילה על מהירות כזו לא תהיה, שכן דוחות מסוג זה אינן נידונות בדרך קבע בבית המשפט. האם צריך ייצוג של עורך דין דיני תעבורה ? בדוחות קנס של 250 ש”ח הווה אומר בכביש בינעירוני, מהירות של עד 25 קמ"ש, לדעתי אין צורך לייצוג של עו"ד לענייני תעבורה.

לדוגמה – ביטול דוח ואף זיכוי במהירות של 190 קמ"ש בכביש של 80 ראה ועוד ראה להלן:

איל לבטל דוח מהירות איך לבטל דוח מהירות לייזר
זיכוי במהירות של 190 קמ"ש בכביש של 80 קמ"ש


קנס על מהירות - דוח מהירות נקודות
דוח מהירות

מהירות מופרזת, נהג צעיר, במהירות של 161 קמ”ש תיק שמסתיים בקנס, וללא פסילה של יום אחד.

2019 02 15 1553 1

דוגמה נוספת למחיקת נקודות בדוח מהירות 174 קמ"ש

העובדות : תיק מהירות מופרזת במהירות של 174 קמ”ש עם עבירה של סירוב לציות לאות שוטר (סירב לעצור).

תוצאה : לאור כשלים ראיתיים בתיק, כדוגמת עבודת השוטר האוכף כיול המכשיר עמידה שאינה נכונה שעות לילה ועוד …  העבירה שונתה לעבירה ללא ניקוד. סעיף 51 הינו עבירה ללא ניקוד מהירות בלתי סבירה.  

גזר דין
גזר דין נהיגה במהירות של 174 קמ"ש לחצו על התמונה
Scan22.07.2021132847 001
כתב אישום נהיגה במהירות של 174 קמ"ש ע"י אופנוע (לחצו על התמונה )

ביטול דוח מהירות מופרזת
דוגמה נוספת נהיגה במהירות של 146 קמש כתב אישום ( לחצו על התמונה )
ביטול דוח מהירות מופרזת 146 קמש  תוצאה מסתיים בתנאי וקנב ללא פסילה
מסתיים בפסילה על תנאי וקנס

מה הקנס על מהירות מופרזת ? מצלמת מהירות קנס ?

מה הקנס על מהירות ? במסגרת הסדר או עסקת טיעון ב-עבירת מהירות בתי המשפט פוסקים מספר רכיבי ענישה. לרוב לצד כל ענישה במקרה זה פסילה (אם תהייה). מטילים גם קנס על מהירות מופרזת אשר באופן יחסי מעט גבוה יכול הקנס על מהירות להגיע גם לכדי 10,000 ש"ח. במידה ואין טיעונים משפטיים נכונים אשר בדרך כלל ולרוב נשמעים מפי אלו שאינם מיוצגים.

מצלמת מהירות – קנס ?!
עוד יובהר כי בניגוד לטיעונים משפטיים יש גם טיעונים עובדתיים, שהם אולי הנאשם יכול לנסות לעלות וזאת לאחר ייעוץ עם עורך דין שכן, אילו יחשוף חלק מעובדה אשר היה על המאשימה לטעון בבית המשפט ולא עשתה כן, הרי שהרס הנאשם את קו הגנתו.

ואם בהקשר הכספי כאמור לעיל עסקינן. הרי, שלא רק קנס אלא גם רכיבי ענישה נוספים, מעבר לקנס כספי כדוגמת פסילה על תנאי, קנס והתחייבות להימנע מעבירה (דהיינו התחייבות בחתימה).

מצלמת מהירות קנס ? – ע"מ להימנע מעבירה שאם לא ימנע מעבירה בעתיד ויבצע עוד עבירה של מהירות מופרזת, יזכה לקנס על מהירות מופרזת – קנס נוסף, ואת ההתחייבות להימנע מעבירה יחלטו לאוצר המדינה. אלו הם רכיבי ענישה שבית משפט לא בנקל מוותר – ענישה זו נקראת ענישה הצופה פני עתיד כלומר שלא יבצע המבקש / הנהג  שוב עבירות.

מדוע חשוב לבטל דו"ח או קנס על מהירות מופרזת ?

מה הקנס על מהירות ? ושוב, יש לזכור כי בהנחה ושילמת את הדו"ח מצלמת מהירות, לצד פסילה מבית משפט לתעבורה ( ככל שתהיה). יכולה להיות אף פסילה נוספת ממשרד הרישוי בשל נקודות מצטברות. במקרה זה נקודות על מהירות בגין תשלום דוח מהירות, נניח ממצלמת מהירות או באמצעות אקדח לייזר ישירות משוטר או כל מצלמת מהירות ניידת.

ולכן, ככל שתודה ואף אם בעבירה קלה יותר (בהסדר עם התובע) הרי שתוכל "לזכות" בפסילה מצד משרד הרישוי בשל נקודות ב-עבירת מהירות, דוח שבמקור הוטל בעקבות מצלמת מהירות, קנס שאינו מופחת מ-1000 ש"ח.

ושוב יודגש כי ללא ביטול הנקודות או ביטול העבירה, בהסדר עם התובע יכול ועלול ליתן כי ב-מצלמת מהירות, קנס נמוך בהרבה מזה שהוטל מלכתחילה. אך לו יש נקודות כך שבסופו של יום עלול לזמן או לפסול את רישיון הנהג שהגיע ללא ייצוג לבית משפט לפסילה של משרד הרישוי או קורס נהיגה מונעת ללא כל סיבה.

כמה נקודות על מהירות מופרזת או קנס על מהירות 2024 ?

עבירת מהירות נקודות – יש לזכור כי מעבר לסכום אותו הנהג צריך לשלם בשל הקנס של מהירות המופרזת יש גם נקודות ( 8 לרוב ). יודגש כי משרד הרישוי עלול להטיל פסילה של 3 עד 9 חודשים ובמקרים אחרים גם פסילה לצמיתות.

אי חתימה על דוח תנועה

אי חתימה על דוח תנועה – אני רואה לא מעט נהגים אשר “זכו” לדוח מתגוננים בטענה כי לא חתמו על הדוח. ולכן, אין אפשרות לאתרם בתקווה שבית משפט יורה על התליית ההליך או מחיקתו.

על אי חתימה על דוח תנועה אומר כך: נהג שלא חתם על הדוח. אך, קיבל אותו ה -“המצאה” (להעביר לצד שכנגד במקרה זה שוטר לאזרח/נהג, כך נקראת הפעולה בדיני ראיות/ מסירת כתב בי דין – תקסד”א) של הדוח היא כדין.

ולכן, ציפייה זו כי בית המשפט יורה על מחיקת הליך או דחייתו או התלייתו – לא תחזיק מים, ולמה ההמצאה כדין ? שכן, אם חתם הנהג או לאו, אינה מהווה המצאה אלא עצם קבלת הדוח מהווה המצאה כדין.

תוך כמה זמן מקבלים דוח מהירות | תוך כמה זמן מגיע דוח מצלמת מהירות ?

תוך כמה זמן מקבלים דוח מהירות – ככל ומדובר במצלמות א- 3 עד 4 חודשים מיום ביצוע העבירה. במידה ומדובר בדו"ח חברה או תאגיד עד 6 חודשים היה והגישו מעבר לכך, הרי שהדו"ח מבוטל.
ולכן, לשאלה תוך כמה זמן מגיע דוח מצלמת מהירות ישנה חלוקה בין דוח תאגיד לבין דוח כאדם פרטי.

ערעור על דוח מצלמת מהירות

ערעור על דוח מצלמת מהירות כל מי שאינו מעוניין בנקודות משרד הרישוי יכול להגיש ערעור על דוח מצלמת מהירות בין אם מדובר במצלמות א 3 או מצלמות רמזור או כל מצלמה אחרת. יש חובה להתייעץ עם עורך דין לפני לבחון את סיכוי הערערו שכן אחרת בית המשפט עלול להורות על הוצאות מיותרות וקנס כולל נקודות. הגשת ערעור על דוח ראה כאן.

דוח מצלמה מהירות

דוח מצלמה מהירות – יש לפעול עמ לבטל את הדוח ואת הנקודות יש לא מעט כשלים בדוח מצלמה עלך אופן האכיפה ואופן הבדיקה כפי שפירטתי לעיל

דוח מהירות מחיר ?

דוחות מהירות מחירם, יכול להשתנות בהתאם לאופי העבודה ולכמות העבודה נניח שיש לנאשם שקיבל את הדוח עוד 20 דוחות מהירות, אז כמות העבודה משתנה ביניהם

ב- מצלמת מהירות קנס של 1500 ש"ח או 6000 ש"ח או 750 ש"ח – יש פתרון לבטל את הדוח את הניקוד ואת הקנס.

לכל שאלה או הבהרה אנו כאן עומדים לרשותכם – ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות צרו קשר 077-530-9587 (רב קווי) (מנהלת משרד סניף מרכז – קרן) או ישירות לעו"ד חיים אליה 0524-42-42-21 (חיוג ישיר כפתור אדום בנייד)

עורך דין תעבורה חיים אליה

חיים אליה עורך דין לתעבורה ומשפט פלילי, עו"ד אליה סיים תואר ראשון ותואר שני במשפטים בהצלחה יתרה, עו"ד חיים אליה אף בוחן תנועה וחוקר תאונות דרכים, קרי, כמי שמגיש לבית המשפט חוו"ד משפטית על אירוע תאונה ומי הגורם האחראי לה ו/או חוקר במסגרת חקירה נגדית את הבוחן תנועה במקרה של תאונת דרכים, עשה דרכו במשטרה. כמו גם, מרצה בכיר (ומרכז אקדמי) לעורכי דין אחרים בתחום נהיגה בשכרות בלשכת עורכי הדין . למשרד הצלחות מוכחות רבות בתחום משפט הפלילי ודיני תעבורה, משרד עורכי דין אליה ברשות עורך דין חיים אליה, מונה עוד מספר עורכי דין במחלקות שונות ובענפי משפט שונים. במחלקה הפלילית ייחודיות וחשיבה אסטרטגית – ייצוג בכל בתי המשפט ברחבי הארץ, במגוון עבירות - אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות רכוש, ייצוג בהליכי מעצר ימים / תום הליכים, ייעוץ לפני חקירת משטרה, ייצוג בוועדות שליש בכלא. הן עברייני נוער בדגשים על חוק הנוער, והן בגירים ובדין הרגיל. בתחום דיני התעבורה ייצוג במגוון עבירות: נהיגה בשכרות נהיגה, תחת השפעת סמים, מהירות מופרזת נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון, פסילות מנהליות דוחות תנועה/ קנסות, תיקי משרד התחבורה, מעצרים.


    צור קשר לכל שאלה - אנו כאן כדי לסייע